karnevalslördag!

(woah varning för långt inlägg)
 
som mina trognaste följare vet, blir studenterna här i lund knasigare och knasigare tills det vart fjärde år brister ut i karneval. fredag, lördag och söndag är det full fart i lundagård och lördag och söndag kan man njuta av ett faaantastiskt karnevalståg. Jag var såklart där, och lyckades hitta platser på trottoarskanten med alice, tove, och tessan. med mej i tankarna var även (andra-)tove&co (bakom mig i folkmassan) och julia (vilse på andra sidan vägen). såhär kan det se ut:
 
(bilder av alice,tove och sture)

efter tåget åkte jag och julia hem till henne och firade 17 maj (norges nationaldag) med hennes familj. kollade på film på hennes rum sen åkte vi tillbaka till lund och tog oss in på karnevalsområdet i lundagård, där vi kollade runt lite. det var sjuuukt mycket kö. sen kollade/lyssnade vi på linnea henriksson med tove och carin (rutinerade och står alltid längst fram ;) )
(bilder av alice,tove och sture)
 
om jag ska vara ärlig har jag sort of glömt händelsernas ordning, men jag minns att jag och julia var inne i ett så kallat (av oss) öltält och hällde i oss en karnevöl. trevlans, fast jag tycker fortfarande öl är blä.
det var nog allt, sen åkte jag hem och sov. bra lördag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinforayear

min blogg under ett år (och inte mer för det är jobbigt att blogga) när jag flyttar till USA! ett år (tio månader men jaja) blir det i north dakota. följ, kommentera, skäll på mig när jag glömmer uppdatera.

RSS 2.0