skolannn

hallihallå! skolan har kommit igång nu och jag har volleybollträning varje dag så det är fullt upp och resten av dygnet går åt till att äta, sova och göra läxor... livet <3
iaf förra(förra?) helgen var jag på katy perry konsert! sjukt häftigt. jag tog med kameran men minneskortet satt kvar i datorn (=hemma) så den hade jag ingen nytta av... iq badboll?! x) anyways här är några bilder på coola strålkastare och sånt (blandat före, under och efter konserten för jag är lat)
mammorna/den äldre generationen
 
me&jenna
alla barnen
 
den helgen hade jag också volleyboll scrimmage vilket är typ träningsmatch. Det var roligt men förvirrande så ja men jag blir bättre och bättre :)
 
sen följde en vecka av hårt arbete! alltså skola. såhär ser min dag ut:5
första lektionen har jag clothing&textiles, väldigt mysig lektion där jag syr en "lapp"kudde (spoiler: den är färdig nu)
 
sen har jag matte: calculus just nu håller vi på och repeterar men det verkar vara mest derivata för det kan man inte få nog av!! alls! efter matte 3&4 vilket typ bara är derivata (känn ironin) så jag får se hur den kursen blir. 
min lärare, mrs ericksson är iaf supertrevlig och frågar om jag förstår och sånt (förvånansvärt mycket förstår jag faktiskt).
 
3e lektionen är us history, ganska dryg lektion men jag var tvungen att ha den. Mr Rutz är typ den längsta personen jag någonsin sett! ganska dramatisk och gillar historia (obviously).
 
4:e english 11 med mrs young. ganska ung, jätteintensiv lärare! vi gör grejer hela tiden, det här är ingen lat-lektion minsann :). kl 12:17 springer alla ut ur klassrummet för att vara först i lunchkön/hinna köra hem/whatever. det är stress på hög nivå när det ringer ut för lunch. knas.
 
lunchen är sådär. saknar svensk skolmat lite, hade man aldrig kunnat tro va? :) för det första är den svenska maten gratis (najs) och mer grönsaker och sånt...
 
period 5: biology med mrs skinner. det jobbigaste ämnet änsålänge.
6:e fysik med mrs andersson. nog min roligaste lektion. i know right?! fysik? japp min lärare är väl exakta motsatsen mot leffe. den här lektionen har jag tillsammans med giulia (julia), den andra utbytesstudenten här i stan, hon är från italien.
 
7e lektionen är study hall. basically jag går dit och gör mina läxor. jag är så glad att jag har denna istället fär en extra kurs, för jag har ganska mycket läxor.
 
study hall slutar 3:25, volleyboll practice börjar (officiellt) 3:30 så det är bara att bege sig till omklädningsrunmmet och byta om!
 
veckans observation: flipflops är den populärate skon här, tätt följt av (bad)tofflor. tänk byt ut alla spykens converse mot flipflop och alla dr martens mod tofflor :) har hört att det är så på vintern också, har också hört att vintern är fruktansvärt kall, snöig och blåsig. yay. bra kombination också.
 
 
Pappa
2014-09-04 @ 09:21:58

Du har helt rätt i att man inte kan få nog av derivator ....

Fanny
2014-09-05 @ 19:55:54

Wow sånt fashion in the us.. Glad över alla mina skor <3

Svar: haha du och dina skor <3
Malin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinforayear

min blogg under ett år (och inte mer för det är jobbigt att blogga) när jag flyttar till USA! ett år (tio månader men jaja) blir det i north dakota. följ, kommentera, skäll på mig när jag glömmer uppdatera.

RSS 2.0