softball är komplicerat

helluu!
2 inlägg 2 dagar i rad? i'm on a roll!
 
såå resan hit gick bra.  på första planet från danmark till frankfurt var jag redigt trött så jag sov väl en timme (av två) och fick en pain au chocolat (y). Sen hade jag 3 h väntetid i frankfurt så jag gick till ett bageri de hade där som tove rekommenderade och käka en macka så jag piggnade till lite. när alla väl hade boardat det stooora planetr (2 våningar högt och 7 säten brett) (jag satt vid fönstret) cruisade vi runt lite på landningsbanan innan de stannade vid någon servicestation för det var en konstig lukt i en del av planet. efter 1,5 h kom de dock fram till att det inte var något allvarligt så vi kunde komma iväg. yay! själva flygningen tog 8 h men var rätt okej för det fanns en skärn i stolen framför så man kunde kolla på film och lyssna på musik och sånt. fick även mat bla kyckling med grön sås (helt ok)
 
 
eftersom planet var försenat hade jag inte så mycket tid i chicago men jag hade tur för det var inte så mycket kö i immigrations-visa-kollsaken så jag hann i tid till nästa flyg som gick till fargo. väl där stod min värdfamilj och väntade med en liten skylt och en sverige-flagga. Det var inte så mycket folk där så det var lätt att hitta dom. min iec (typ kontaktperson) julie var också där .
såå vi hämtade min väska och åkte hem.
 
vi svängde in om costco på vägen. det är typ en blandning av en mataffär och ett varuhus, ganska skumt men aja.
sen när vi kom hem åt vi middag, jag fick en rundtur i huset och flyttade in i mitt rum och så gav jag de lite presenter som jag hade med mej, väldigt uppskattat :)
 
 
igår vaknade jag vid 7, knas. gick ner och åt frukost (toast med jordnötssmör. så nyttigt xd). efter frukosten packade jag upp mina grejer (sorgligt lite som fick plats i min enda väska) och sen åkte jag ock v-pappa todd på en rundtur i casselton. vi gick in på skolan och kollade runt lite, den var typisk amerikansk med spikraka korridorer och skåp längs väggarna. rätt skumt att vara in en skola mitt i sommaren, men där var några lärare där som vi pratade med och jag fick en lista på kurser jag kan välja.
efter besöket på skolan åkte vi in till fargo för att fixa med mobilabonnemang och så köpte jag joggingskor.
 
ja barn, minnet är inte vad det brukade vara. jag kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde sen men på kvällen åkte jag med kris (v-mamma) och hämtade mady (v-syster) från henner trum-lektion. Vi pratade med hennes lärare jenna (som är lika gamaml som mig och verkar sjukt musikalisk) och imrn ska vi äta lunch på nåt ställe med henne och några andra så hon kan berätta lite om lärarna (vilka som är bra och vilka som ska undvikas... ;))
 
efter kvällsmaten åkte jag och todd och kollade på en softball match i casselton. det var kanska förvirrande. jag fattade inte reglerna typ, alls men det ändå kul att se. tyvärr förlorade casselton-laget :(
 
såååå idag kom mady över med de 2 tjejerna hon är barnvakt åt, lauren och kate, så jag lekte lite med dem, vi spelade spel, testade studsmattan och såg "the lego movie" (inte den bästa film jag någonsin sett). lauren frågade mig om jag alltid pratade svenska hemma och ja, det gör jag xd
 
till lunch fick vi quesadillas och sen gjorde vi tie-dye på örngott. ska ta en bild sen, de blev väldigt fräcka!
 
på kvällen hade mady softball match så vi åkte dit och kollade. det var sommarens sista och de vann så det var kul :) fattade lite mer av spelet idag,men ändå liksom. tacka vet jag innebandy.
efter matchen följde mady kompis kylie med oss hem och vi satt och snackade allihopa, åt lite marabou-choklad och lekte den obliatoriska "vad heter det här på svenska"-lleken, men det var kul !
whew japp det var allt för denna gången nu är det dags att sova!
goodnight bloggen
toveee
2014-08-01 @ 23:19:44

Visst var mackan god!! :) Hoppas du har det bra!! <3

Kajsa
2014-08-02 @ 11:18:12

gillade Mady armbandet?

Linnea
2014-08-02 @ 14:24:51

*sitter i hemma och är avundsjuk*

Linnea igen
2014-08-02 @ 14:26:25

Ska du fylla ditt skåp med posters och fjams a la high school musical? (Do it)

Svar: jaaaa jag ska köpa en locker chandelier!!!
Malin

Pappa
2014-08-05 @ 09:47:15

Vad händer nu då?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinforayear

min blogg under ett år (och inte mer för det är jobbigt att blogga) när jag flyttar till USA! ett år (tio månader men jaja) blir det i north dakota. följ, kommentera, skäll på mig när jag glömmer uppdatera.

RSS 2.0