labour day and stuff

tjohejsan
förra helgen var labourday-weekend (=måndag ledig) så på fredagen åkte jag och mady hem efter andra lektionen
(as seen on instagram)
jag var tvungen att gå och hämta den här lappen vid highschool-kontoret, vet inte varför för ingen kollade de eller så men aja. hem och hoppa in i bilen. första stoppet var mall of america, usa:s största köpcenter. japp, det var stort. först gick vi till nöjesfältet i mitten av stället (varför inte) och åkte lite karuseller.
roligt!
efter det gick vi till rainforest cafe och käkade middag. det är en restaurang/cafe som helt enkelt är inrett som en regnskog med massa löv i taket, vatten &vattenfall, regnskogsdjur (inte levande) och åskstorm var 30:e minut. trevlans.
 
vi gick såklart och shoppade också. jag köpte ett par jeans (y). när vi tröttnade hade vi varit där halva dan och ändå bara täckt typ 1/4 av stället. sjukt stort.
så då körde vi vidare till hotellet där vi spenderade natten. nästa dag var det rätt in i bilen igen och vi åkte vidare mot the dells i winsconsin.
in me mums car
 

i the dells finns typ 4 olika "vattenparker" (äventyrsbad kanske?) och det var till en av dessa vi skulle!!! muchos fun.
så när vi kom fram checkade vi in på hotellet och gick såklart direkt till poolen! jag och min "kusin" mckenna lekte lite i barnlandet och sen provade vi på en vattenrutschkana. det gick sådär. jag tappade en lins och vi trillade av flotte-saken vi satt på. som tur var hittade jag en extra lins och vi tog det lugnt resten av dagen.
 
på söndagen däremot tog vi det inte lungt. det fanns massor av crazy grejer att testa. bland annat: en "toalett" rutschkana, en berg-och-dal-bana där man åkte uppåt (!) med hjälp av vatten som sköt ut från under en, en "lazy river", supermysig och lilkusinen danaka älskade den. och den mest crazy, värre än den där kantiga i eslöv, : en som gick rakt. ner. jag testade den såklart x) ingen kö alls, vilket var najs, och när man kom upp för det typ 10 våningar höga trappan gick man in i ett litet plastbås och hörde en röst säga "3...2...1..." och sen öppnades en lucka i golvet och ja. det gick undan och var förfärligt läskigt och roligt,
 
nästa dag var det dags att åka hem igen. eftersom det är tradigt att sitta i en bil 6 h i sträck tog vi ett litet stopp i minneapolis igen: ikea!
ååh de blågula färgorna, det käns som himma. nä men det var en konstig känsla att vara i usa med min värdfamilj och allt på ikea för det känns som att vara hemma i sverige igen. Den ser likadant ut, alla mäbler och grejer har svenska namn och köttbullarna är precis lika goda
 
hittade en kudde som hette malin! historiskt!
 
och kakor
 
sen fortsatte vi hemåt. det var en mycket trevlig långehelg.
har några bilder som är för bra för att inte dela så bang:
en pizzerias bil
 
den här bilden dedikerar jag till min kära familj :*
 
kusinerna passade på att ha våldsamt kuddkrig...
 
 
solong
 
Pappa
2014-09-14 @ 15:28:39

Ha, ha, Jag har varit på den Mall of America med nöjesfältet i mitten om det är i Minneapolis.

Svar: japp det är det! åkte du några karuseller?
Malin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinforayear

min blogg under ett år (och inte mer för det är jobbigt att blogga) när jag flyttar till USA! ett år (tio månader men jaja) blir det i north dakota. följ, kommentera, skäll på mig när jag glömmer uppdatera.

RSS 2.0