skolaskolaksola

skolan rullar på, jag kan mitt schema och går inte längre vilse påväg till lektionerna. skolan här är fett annorlunda från skolan hemma. till att börja med är betygsystemet inte alls samma. på alla uppgifter, läxor, förhör och prov får man "credits". (poäng) sen omvandlas det till procent (din poäng/max) och betygsgränserna är 60-69%=D 70-79%=C 80-89=B 90-100=A och sådära.
vi har mycket läxor itll nästa dag men det är inga stora grejer. Än så länge har jag haft ett prov i biologi, och det var bara multiple choice så det var ju bara att dänga dit det rätta alternativet.
har man mobilen framme blir man av med den för en okänd tidsperiod (har inte testat och tänker försöka undvika det) och ska man gå ut från klassrummet måste man ha ett hallpass med lärarens signatur.
och juste, volleyboll spelar jag ju i skollaget, alla sporter görs liksom genom skolan här. eller det finns klubbar också, men det flesta kör med skolan. och på tal om det! var jag på min första fotbollsmatch i fredags!
ellie, moi och hailey
 
 
tyvärr förlorade vi men det var ... intressant iaf (jag fattade ingenting fastän hailey försökte förklara).
dan efter var jag på football game #2 i grand forks. det var UND= university of north dakota som spelade mot någon vet inte ens vem hehe.
 
btw UND är ett av de 2 stora collegen här i området. det andra är NDSU. folk är är väääldigt passionerade med vilket college de gillar bäst. min värdfamilj älskar UND och min värdpappa har typ allt som finns att ha med deras maskot på. lite crazy men roligt x)
 
tillbaka till fotbollsmatchen: dem var 99 spelare i laget! fun fact: det var en svensk kille med i laget! ännu funnier fact: det fannst en guide i  hur man uttalade spelare med kluriga namn
 
 
ooch här är en bild från vår volleybollmatch förra veckan
peaz out
Pappa
2014-09-12 @ 16:40:39

När kommer snön?

Pappa
2014-09-20 @ 08:16:43

Hallå! Vad händer?

Kajsa
2014-09-21 @ 21:17:59

Hur går det med bloggningen???

Svar: Uuuuh bra det är jobbigt xd
Malin

Farmor o Farfar
2014-09-22 @ 12:43:50

Är det Du, som står högst uppe i pyramiden?
Jobbig skola, men kanske ändå kul.

Svar: Det är inte jag i pyramiden, jag satt säkert på läktaren! Visst är det kul 😊 vi kanske kan skypa i helgen
Malin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinforayear

min blogg under ett år (och inte mer för det är jobbigt att blogga) när jag flyttar till USA! ett år (tio månader men jaja) blir det i north dakota. följ, kommentera, skäll på mig när jag glömmer uppdatera.

RSS 2.0