lakehouse

hallihallå!
 
i lördags avgick bilen mot ett lakehouse i minnesota. delstat nr 3: check (jag mellanlandade ju i chicago, illinois och det räknas!)
På vägen mot island lake stannade vi till i detroit lakes och kollade på stranden och åt lunch på ett ställe som heter zorbas. på menyn var alla s utbytta mot z och de var väldigt fyndiga... det stod också att resturangen(kedjan) grundades av en svensk! :)
 
efter lunchen körde vi vidare mot island lake. här träffade vi typ alla kris släktingar (många människor i ett hus): 14 stycken varav 2 hyperaktiva småbarn + 2 hundar= här är fullt upp.
 
vi har också 2 båtar, en paddelbåt och typ en miljon uppblåsbara leksaker hehe
så första dagen åkte vi tubing (svengelska på högsta nivå här) vilket är en stor uppblåsbar 3-sits-stol som man kopplar fast i båten och kör runt med. sjukt kul och jag lyckades att inte trilla av!
 
vi har också fiskat (fick ingen fisk alls men lite sjögräs...)
 
en kväll grillade vi s'mores: graham cracker+marshmallow+choklad=gott!
 
 
 
lite kul är att LUND är ett stort båtmärke här, typ hälften av båtarna står det lund på. känns som hemma :')
 
 
igår åkte vi till bemidji för lite sightseeing/excursion.första stoppet var paul bunyan och hans blå oxe baby. den finns en gamma lmyt att paul bunnyan gick genom minnesota och varje fotavtryck blev en sjö och där han drog sin yxa rann mississippi flodden. (det finns många sjöar i minnesota)
 

 
 
 
 
 
 
nästa stopp var the headwaters of mississippi: där floden börjar. det var typ en liten flod som man kunde vada över. ganska häftigt, men hade nog varit mer imponerande om jag hade sett mississippifloden där den är stor.
 
 
the mighty mississippi river
 
 
sen åkte vi till en strand i närheten och badade. jag paddlade kajak och mady prövade på en paddleboard. (man står på en surfbräda och har en paddel)
pretty fun
 
just nu är båtarna på tankning och lilltjejen danaka är 100%energi  och ska leka med alla. sen ska det bli mer tubing och jag ska testa waterskiing. ska bli kul? eller ja, vi får se om jag klarar av det xd
peace out
Pappa
2014-08-08 @ 21:47:39

Träffade du Molin Solverson eller Loren Malvo?

Svar: Neeej tönt :) har du sett bilderna jag mejlade?
Malin

Pappa
2014-08-09 @ 10:20:16

Nej, vilken adress mailade du till?

Eva Heyden
2014-08-10 @ 18:21:03

Kul att läsa din blogg och se på bilderna!Hur gick det med waterskiing?

Svar: det gick bra! jag har lagt upp bilder från det nu.
Malin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinforayear

min blogg under ett år (och inte mer för det är jobbigt att blogga) när jag flyttar till USA! ett år (tio månader men jaja) blir det i north dakota. följ, kommentera, skäll på mig när jag glömmer uppdatera.

RSS 2.0